Na és akkor, mi is az a Mirázs rendszer?

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Légijárművek fedélzeti védelmi rendszerének fejlesztéséhez nyert el 298,75 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást a Specimpex Kft., a fejlesztés teljes költsége 543,18 millió forint - közölte a cég az MTI-vel szerdán.

A beruházás a Széchenyi 2020 program vállalatok kutatás-fejlesztési és innovációs (k+f+i) tevékenységének támogatása kombinált hiteltermékkel elnevezésű pályázatból valósul meg.

A tájékoztatás szerint a tervezett új "Mirázs" fedélzeti védelmi rendszer rendeltetése a helikopterek és repülőgépek védelme lesz az infravörös rávezető fejjel ellátott irányított rakétákkal szemben. A "Mirázs" rendszer fő előnye az analóg rendszerekkel szemben az, hogy ez a rendszer képes lesz egy időben két spektrális tartományban - ultraibolya és infravörös - rögzíteni és elemezni a rakéták sugárzását, ami jelentősen megnöveli a felderítés megbízhatóságát. A jelenleg működő, rakétatámadást felderítő rendszerek többségében csak egy tartományt használnak: vagy az ultraibolyát, vagy az infravöröset. A megbízható rakéta indításjelző berendezések hiánya miatt komoly perspektívát jelent a fejlesztés - olvasható a közleményben.

A várhatóan 2020 április végéig tartó projekt keretében új műszaki, tudományos eredmény kidolgozásával létrejövő "Mirázs" rendszer feladata lesz, hogy pásztázza a környező területet a légijármű alatt, idejében felderítse a rakétaindítást, jelezze a pilóta számára, hogy milyen irányból indították ezt a rakétát, és bekapcsolja az infracsapdákat kilövő rendszert annak érdekében, hogy a repülőgép vagy helikopter felé repülő rakétát ezekre az infracsapdákra vezesse rá. Ekkor a pilóta légelhárítás elleni - kitérő - manővert hajt végre. A rakéta felderítését követően automatikusan kilőtt infracsapdák az infravörös tartományban sugároznak, azonban az a sugárzás nem zavarásként, hanem "csaliként" működik a repülő rakéta számára, hogy a rávezető feje változtassa meg az elfogás tárgyát, átváltson az infracsapdára, és békén hagyja a repülőgépet, vagy a helikoptert - közölték.

Közölték: a repülőeszközök hatékony önvédelme csak a felderítés, észlelés csökkentésével érhető el, és a veszély nemcsak a katonai, hanem a kereskedelmi és utasszállító légijárművekre is ugyanúgy vonatkozik. A fejlesztés eredményeként létrehozandó rendszer számos multi-spektrális tartományban működő adót fog tartalmazni, amely mindegyikében a jelet egy speciális interferenciaszűrőn bontja fel és komplexen dolgozza fel, ennek megfelelően az eredmény is sokkal megbízhatóbb lesz - írták.

Ezt olvasta már?

Ez a lényeg - állattartás felelősen »

4IG 4610 (6,96 ) AKKO Invest 25000 (-4,58 ) ALTEO 790 (1,02 ) ANY 1355 (-0,37 ) APPENINN 539 (2,86 ) AutoWallis 142 (-0,35 ) BIF 3120 (-4,29 ) EMASZ 26600 (1,53 ) ENEFI 440 (0,23 ) ESTMEDIA 120 (-1,80 ) FORRAS/T 1560 (0,65 ) FUTURAQUA 58 (-2,21 ) GSPARK 3690 (0,27 ) KONZUM 220 (0,92 ) KPACK 16000 (3,23 ) MOL 3428 (1,42 ) MTELEKOM 458 (-0,97 ) NUTEX 29 (-0,34 ) OPUS 442 (1,14 ) ORMESTER 2420 (-3,97 ) OTP 12920 (-0,46 ) PANNERGY 702 (-1,68 ) RABA 1200 (-0,41 ) RICHTER 5830 (-0,26 ) SET Group 694 (-1,70 ) TAKAREK 720 (1,69 )