Nagy átalakuláson megy keresztül a Volkswagen

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Várhatóan a 2030-as évek elején jelenik meg az utolsó új fejlesztésű belső égésű motor a Volkswagen német autógyártó társaság kínálatában - írta a Handelsblatt című német üzleti lap pénteken.

Az 1937-ben alapított Volkswagen "története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül" - mondta Jürgen Strackmann értékesítési és marketing vezető a Volkswagen csoport névadó márkájának jövőjéről a társaság wolfsburgi központjában tartott sajtóbeszélgetésen. A belső égésű motorral szerelt utolsó modell a 2030-as évek elején kerülhet piacra, és nagyjából 2040-ig értékesítik majd. Így tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el végleg a hagyományos Volkswagenek az utakról.

Az átalakulás leghangsúlyosabb eleme heteken belül megjelenik. A márka arculatot vált, a hagyományos kék-ezüst VW logó helyére kerülő új emblémát a szeptember 12-én kezdődő frankfurti autószalonon (Internationale Automobil-Ausstellung - IAA) mutatják be. A wolfsburgi székház tetején elhelyezett VW-logót is leszerelik, a 8 méter átmérőjű, 7,5 tonnás korongot már a napokban eltávolítják a 70 méter magas épületről.

A Volskwagen az arculatváltással együtt az elektromobilitás felé fordul, így az új logó először az első "igazi" - vagyis nem belső égésű motorral szerelt modell továbbfejlesztett változataként készült - elektromos meghajtású modellsorozatot díszíti majd, amelynek első tagja, az ID.3 nevű kocsi szintén az IAA-n debütál. A társaság célja, hogy 2025-re az elektromos autók első számú gyártója legyen. Addig húsznál is több elektromos meghajtású modellt vezetnek be a piacra, és arra törekszenek, hogy évente egymillió elektromos kocsit értékesítsenek.

A fejlesztések további kiemelt célja, hogy legkésőbb 2050-re szén-dioxid-kibocsátástól mentessé tegyék a gyártási folyamatokat. A Handelsblatt kiemelte, hogy a társaság az imidzsváltással, az elektromobilitás és a környezeti tudatosság előtérbe helyezésével az egész Volkswagen csoportot megrázó dízelbotrányt is igyekszik feledtetni. A csoporthoz a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár márka tartozik, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a Volkswagen csoport gyártja.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Átalakul és nevet vált az OTP Bank Treasury »

4IG 693 (-0,29 ) AKKO Invest 444 (-0,22 ) ALTEO 780 (2,36 ) ANY 1205 (2,55 ) APPENINN 378 (-1,56 ) AutoWallis 80 (3,90 ) BIF 307 (-0,32 ) CIGPANNONIA 185 (2,21 ) CyBERG 1020 (-0,97 ) DELTA 104 (-0,38 ) Duna House A 3100 (1,31 ) EHEP 3380 (-1,74 ) ENEFI 343 (0,88 ) FORRAS/OE 1130 (0,89 ) FORRAS/T 1500 (14,50 ) FUTURAQUA 76 (-1,56 ) GSPARK 3590 (-2,71 ) KULCSSOFT 1660 (-1,48 ) MASTERPLAST 616 (1,65 ) MOL 1970 (-0,86 ) MTELEKOM 393 (-1,87 ) NORDTELEKOM 31 (0,32 ) NUTEX 30 (0,66 ) OPUS 265 (-2,21 ) ORMESTER 12500 (-1,19 ) OTP 10370 (-2,99 ) OTT1 210 (-0,47 ) PANNERGY 640 (-1,54 ) RABA 916 (1,33 ) RICHTER 6810 (0,67 ) SET Group 70 (2,34 ) TAKAREK 526 (1,94 ) WABERERS 790 (-0,50 ) ZWACK 17000 (0,29 )