PSA: nem számolnak fel egy autómárkát sem

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 2 perc

A tervezett egyesülést követően is megtartaná összes autómárkáját a PSA Group és a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) járműipari konszern - jelentette ki Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója, az összevont csoport vezérigazgatói posztjának várományosa egy tévéinterjúban pénteken.

A vezérigazgató a francia BFM Business csatornának adott interjúban rámutatott, hogy a két csoport jól kiegészíti egymást mind földrajzi lefedettség, mind technológiai ismeretek és márkaválaszték tekintetében. A Refinitiv Eikon üzleti adatszolgáltató cég kimutatása alapján az FCA forgalmának 66 százalékát termeli ki az észak-amerikai piacon, míg a PSA mindössze 5,7 százalékát. A PSA elsősorban az európai piacra összpontosítja figyelmét. "Semmi kétség, az egyesülés jó üzlet lenne mindkét félnek. Win-win helyzetről van szó" - fogalmazott Carlos Tavares. Leszögezte: a PSA birtokában lévő öt és az FCA birtokában lévő kilenc autómárka mindegyike megmaradna az egyesülést követően is.

"Nem látok olyan okot, amiért bármelyiket is fel kellene számolni. Mindegyiknek megvan a maga története és a maga erőssége" - mondta. A francia autóipari konszern vezérigazgatója az első alkalommal szólalt meg a nyilvánosság előtt azt követően, hogy a két konszen a múlt héten bejelentette szándékát a világ negyedik legnagyobb autóipari csoportjának létrehozására, egyesüléssel. John Elkann, az FCA elnöke és az egyesült csoport elnöki posztjának várományosa a múlt pénteken egy torinói rendezvényen adott nyomatékot annak a meggyőződésének, hogy a tervezett 50-50 százalékos tulajdoni részarányú egyesülés "jelentős üzleti lehetőségeket nyitna meg" az olasz konszern előtt.

Egyesítheti például a két konszern erőforrásait a szigorodó kibocsátási normák teljesítéséhez és a mobilitási villamosításhoz, az önvezető járműtechnológiához szükséges kutatások és fejlesztések finanszírozására. Megjegyezte ugyanakkor, hogy az egyesülésről folyó tárgyalások még meglehetősen korai szakaszban járnak. A két autóipari konszern egyesüléséhez azonban versenyfelügyeleti engedélyre is szükség lesz. Ezzel kapcsolatban Carlos Tavares a tévéinterjúban közölte: nem számít rá, hogy komoly versenyjogi követelményeknek kényszerülnének majd eleget tenni az egyesülés érdekében, de amennyiben igen, akkor készek a szerint eljárni. A feltételezett versenyjogi elvárásokkal kapcsolatban nem bocsátkozott részletekbe.

A szükséges felügyeleti engedélyekre tekintettel azonban az egyesülést nem lehet egy évnél rövidebb idő alatt tető alá hozni - mondta. A tervezett egyesülés egyik legkényesebb pontja a foglalkoztatottak számának valószínű csökkentése. A két konszern együttesen 400 ezer alkalmazottat foglalkoztat. Az állásvesztés lehetősége egyaránt aggodalommal tölti el a párizsi és a római kormányt, valamint az érintett szakszervezeteket. A lehetséges állásvesztéssel kapcsolatban Tavares csak annyit jegyzett meg, hogy ha ilyesmire sor kerül, annak csak "autóipari és nem vállalati" okai lehetnek. Megjegyezte, hogy a két konszern gyárak bezárása nélkül is több milliárd eurós megtakarításra tehet szert az egyesülésnek köszönhetően.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Megkezdődött az Extreme Digital és az eMAG fúziója »

4IG 904 (-1,20 ) AKKO Invest 450 (0,90 ) ALTEO 810 (-0,98 ) ANY 1365 (-0,36 ) APPENINN 400 (-1,48 ) AutoWallis 108 (-1,82 ) BIF 310 (0,65 ) CIGPANNONIA 215 (-2,27 ) CSEPEL 588 (1,73 ) EHEP 8600 (2,99 ) ELMU 34200 (-0,58 ) ENEFI 420 (-0,47 ) ESTMEDIA 155 (11,00 ) FUTURAQUA 109 (-2,50 ) GSPARK 4900 (-1,80 ) KULCSSOFT 1430 (14,40 ) MOL 2972 (-1,13 ) MTELEKOM 437 (-0,46 ) NORDTELEKOM 59 (2,43 ) NUTEX 71 (14,52 ) OPUS 299 (-1,71 ) ORMESTER 7450 (3,47 ) OTP 14050 (-0,71 ) OTT1 260 (-1,52 ) PANNERGY 748 (0,27 ) RICHTER 5900 (0,08 ) SET Group 126 (1,61 ) WABERERS 1225 (-2,00 )