-->

PSA: nem számolnak fel egy autómárkát sem

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 2 perc

A tervezett egyesülést követően is megtartaná összes autómárkáját a PSA Group és a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) járműipari konszern - jelentette ki Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója, az összevont csoport vezérigazgatói posztjának várományosa egy tévéinterjúban pénteken.

A vezérigazgató a francia BFM Business csatornának adott interjúban rámutatott, hogy a két csoport jól kiegészíti egymást mind földrajzi lefedettség, mind technológiai ismeretek és márkaválaszték tekintetében. A Refinitiv Eikon üzleti adatszolgáltató cég kimutatása alapján az FCA forgalmának 66 százalékát termeli ki az észak-amerikai piacon, míg a PSA mindössze 5,7 százalékát. A PSA elsősorban az európai piacra összpontosítja figyelmét. "Semmi kétség, az egyesülés jó üzlet lenne mindkét félnek. Win-win helyzetről van szó" - fogalmazott Carlos Tavares. Leszögezte: a PSA birtokában lévő öt és az FCA birtokában lévő kilenc autómárka mindegyike megmaradna az egyesülést követően is.

"Nem látok olyan okot, amiért bármelyiket is fel kellene számolni. Mindegyiknek megvan a maga története és a maga erőssége" - mondta. A francia autóipari konszern vezérigazgatója az első alkalommal szólalt meg a nyilvánosság előtt azt követően, hogy a két konszen a múlt héten bejelentette szándékát a világ negyedik legnagyobb autóipari csoportjának létrehozására, egyesüléssel. John Elkann, az FCA elnöke és az egyesült csoport elnöki posztjának várományosa a múlt pénteken egy torinói rendezvényen adott nyomatékot annak a meggyőződésének, hogy a tervezett 50-50 százalékos tulajdoni részarányú egyesülés "jelentős üzleti lehetőségeket nyitna meg" az olasz konszern előtt.

Egyesítheti például a két konszern erőforrásait a szigorodó kibocsátási normák teljesítéséhez és a mobilitási villamosításhoz, az önvezető járműtechnológiához szükséges kutatások és fejlesztések finanszírozására. Megjegyezte ugyanakkor, hogy az egyesülésről folyó tárgyalások még meglehetősen korai szakaszban járnak. A két autóipari konszern egyesüléséhez azonban versenyfelügyeleti engedélyre is szükség lesz. Ezzel kapcsolatban Carlos Tavares a tévéinterjúban közölte: nem számít rá, hogy komoly versenyjogi követelményeknek kényszerülnének majd eleget tenni az egyesülés érdekében, de amennyiben igen, akkor készek a szerint eljárni. A feltételezett versenyjogi elvárásokkal kapcsolatban nem bocsátkozott részletekbe.

A szükséges felügyeleti engedélyekre tekintettel azonban az egyesülést nem lehet egy évnél rövidebb idő alatt tető alá hozni - mondta. A tervezett egyesülés egyik legkényesebb pontja a foglalkoztatottak számának valószínű csökkentése. A két konszern együttesen 400 ezer alkalmazottat foglalkoztat. Az állásvesztés lehetősége egyaránt aggodalommal tölti el a párizsi és a római kormányt, valamint az érintett szakszervezeteket. A lehetséges állásvesztéssel kapcsolatban Tavares csak annyit jegyzett meg, hogy ha ilyesmire sor kerül, annak csak "autóipari és nem vállalati" okai lehetnek. Megjegyezte, hogy a két konszern gyárak bezárása nélkül is több milliárd eurós megtakarításra tehet szert az egyesülésnek köszönhetően.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
4IG 520 (0,97 ) AKKO Invest 387 (-1,53 ) ALTEO 786 (2,34 ) ANY 1175 (0,86 ) APPENINN 310 (-1,27 ) AutoWallis 80 (0,89 ) BIF 235 (-1,26 ) CIGPANNONIA 314 (2,95 ) DELTA 60 (-4,80 ) DM-KER 48 (6,67 ) FUTURAQUA 55 (-3,48 ) GSPARK 3250 (-0,91 ) Gloster 2740 (11,38 ) MASTERPLAST 808 (1,00 ) MOL 1523 (0,59 ) Megakran 4 (-0,50 ) NORDTELEKOM 20 (1,02 ) NUTEX 19 (4,89 ) OPUS 202 (0,50 ) OTP 9870 (1,13 ) OTT1 123 (-3,90 ) PANNERGY 702 (0,29 ) RICHTER 6420 (1,10 ) SET Group 50 (-0,10 ) TAKAREK 430 (-2,27 ) WABERERS 1140 (-0,44 )