Világmárkák a műanyag újrahasznosításáért

| szerző: | olvasási idő: kb. 2 perc

A L'Oréal és a Carbios együttműködéséhez olyan nagyvállalatok csatlakoztak, mint a Nestlé Waters, a PepsiCo és a Suntory Beverage & Food Europe. Az összefogás célja, hogy ipari méretekben tegyenek elérhetővé magas minőségű újrahasznosított műanyagot, ezzel támogatva a körforgásos gazdaságot. Az új technológia alapjaiban változtatja meg a PET műanyagok újrahasznosításának módját.

A Carbios olyan egyedülálló és fenntartható technológiát fejlesztett ki, amely specifikus enzimekkel sokkal szélesebb körű PET-műanyag és poliészter szál újrahasznosítására képes, mint más újrafeldolgozási technológiák. A módszer a PET műanyag hulladékot eredeti alkotóelemeire bontja le, amelyeket aztán magas minőségű PET műanyag gyártására lehet felhasználni. Ez az innovatív, szabadalmaztatott technológia lehetővé teszi a PET műanyag ismételt újrahasznosítását és olyan 100%-ban újrahasznosított PET-et hoz létre, amely az új PET-tel egyenértékű, így palackok, flakonok és más csomagolási formák előállítására is alkalmas.

Ez a biológiai megközelítés minden típusú PET műanyaggal (víztiszta, színes, nem átlátszó és többrétegű) és poliészter szállal működik. A folyamat korlátozott hőt igényel és nyomás vagy oldószer használata nélkül működik, ami javítja környezeti hatását, valamint versenyképes megoldást nyújt a globális műanyag-újrahasznosítási arány növelésére.

A L’Oréal és a Carbios partnerségéhez olyan cégek csatlakoztak, amelyek elkötelezettek a fenntartható fejlődés és az innovatív megoldások iránt. A Nestlé Waters, a PepsiCo és a Suntory Beverage & Food Europe a L’Oréallal együtt dolgoznak azon, hogy támogassák a műanyagok bevonását a körforgásos gazdaságba. A négy éves megállapodás feltételeinek megfelelően a vállalatok arra törekednek, hogy a Carbios által kifejlesztett PET újrahasznosítási technológiát piacra vigyék, és növeljék a magas minőségű újrahasznosított műanyagok elérhetőségét.

Jean-Claude Lumaret, a Carbios vezérigazgatója, a következő szavakkal jellemezte az együttműködést: „Örömünkre szolgál, hogy a L’Oréallal alkotott konzorciumhoz a Nestlé Waters, a PepsiCo és a Suntory Beverage & Food Europe is csatlakozott. Az ő hozzájárulásuk felgyorsítja közös törekvésünket és segíti az újrahasznosítási technológiánk iparosítását, amely áttörést hozhat a műanyaghulladékok kezelésében.”

Philippe Thuvien, a L’Oréal csomagolásért és fejlesztésért felelős alelnöke, megjegyezte: „Meggyőződésünk, hogy a Carbios technológiája a mechanikai és kémiai újrahasznosítás mellett egy új lépés előre. Segítségével közelebb kerülünk 2025-ös céljaink eléréséhez: tehát ahhoz, hogy termékeink műanyag alkotóelemeinek 50%-a újrahasznosított vagy biológiai eredetű legyen. Tudjuk, hogy a partnereinkkel való együttműködés által sikerrel járulunk hozzá egy fenntarthatóbb világ megalkotásához, amely a körforgásos gazdaságon alapszik.”

A Carbios-ról:

A CARBIOS egy környezetbarát zöldvegyipari vállalat, amely innovatív megoldásokat nyújt a gyártók előtt álló környezetvédelmi és fenntartható fejlődési kérdésekre. 2011-es alapítása óta a vállalat két ipari méretű biológiai eljárást dolgozott ki a polimerek biológiai lebontására és újrahasznosítására. A gondosan kiválasztott enzimek tulajdonságaira épülő páratlan újítások elősegítik a műanyagok és textíliák teljesítményének és életciklusának optimalizálását. A CARBIOS gazdasági növekedési modellje a termékek, enzimek, technológiák és biológiai eljárások közvetlen licencszerződések vagy közös vállalkozások révén történő ipari bevezetésére és értékesítésére épül azon területek legfontosabb szereplőinél, ahol majd a legnagyobb hasznukat veszik. Ennek érdekében 2016-ban a CARBIOS a Céréales Ingrédients, illetve a Bpifrance által működtetett SPI alap társulásával közös vállalkozást hozott létre Carbiolice néven. A biológiailag lebomló és bioeredetű műanyagok gyártása során felhasznált enzimpellet előállításával a CARBIOS által licencelt első technológiát ez a vállalat fogja először forgalomba hozni, amelyben a CARBIOS meghatározó részesedéssel bír. Alapítása óta a CARBIOS mögött áll az európai tőkepiac egyik szereplője, a Truffle Capital. A Bpifrance minősítése szerint a CARBIOS egy „innovatív vállalkozás”, ennek köszönhetően az innovációorientált kölcsönös befektetési alapok (FCPI-k) között szerepelhetnek a társaság részvényei. 

 További tudnivalókért látogasson el a következő helyre: www.carbios.fr

 

A L’Oréalról

A L’Oréal több mint 100 éve elkötelezett a szépség iránt. Egyedülálló nemzetközi portfoliójában 36 sokszínű és egymást kiegészítő márka szerepel. A Csoport 2018-ban 26,9 milliárd eurós forgalmat generált és 86 000 munkavállalót alkalmaz világszerte. A világ vezető kozmetikai vállalataként a L’Oréal minden disztribúciós szektorban jelen van: közönségcikk piac, drogériák, gyógyszertárak, fodrászszalonok, repülőtéri üzletek, saját márkaboltok illetve webshopok.

Kutatás és fejlesztés, valamint egy 3885 főből álló elkötelezett kutatócsapat alkotják a L’Oréal stratégiájának szívét, azon dolgozva, hogy a világ minden táján kielégítsék a szépség iránti igényeket. A L’Oréal fenntarthatósági elköteleződése, a „Sharing Beauty With All” ambiciózus fenntartható fejlődési célokat tűz ki 2020-ig a Csoport teljes értékláncán keresztül.

További információ: http://mediaroom.loreal.com/en

Ezt olvasta már?

Tilalom egyszer használatos műanyagokra »