Valami kifogja a szelet kkv-k vitorlájából

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Vállalkozások tömege áll a siker kapujában - és egy helyben topog. Továbblépni csak márkaépítéssel lehet - mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója a közelmúltban rendezett XI. Marketing Szuperkonferencián.

Mi lehet a megtorpanás oka?

Sok kisvállalkozás növekedése megtorpan egy ponton. Ennek biztos jelei, ha elmúlik a újdonság kezdeti ereje, ha kimerülnek a reklámcsatornák, ha egyre nehezebb fenntartani a kezdeti növekedést, csökken a piaci részesedés, a profit, ha állandóan kampányolni kell. A továbblépés kulcsa a márkaépítés, mellyel költséghatékonyabbá tehető a kommunikáció és szélesíthető a piaci jelenlét.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

A változást több trend is segíti: egyre drágább és bonyolultabb online hirdetni, miközben egyre szigorodik a szabályozás, szűkítve a cégek mozgásterét – mint a most életbe lépett GDPR is. Mindezek alapján várhatóan vállalkozások tömegei kezdenek márkaépítésbe, márkaboom előtt áll Magyarország – vélekedik Wolf Gábor.

Csakhogy, egy márka elterjesztéséhez merőben más módszerek szükségesek, mint a vállalkozás beindításához kellettek. Míg egy vállalkozást beindítani rövid távú akciókkal, kampányokkal lehet, erős márka építéséhez ez már nem elég.

Mit csinálnak máshogy a sikeres márkák?

A vállalkozások többsége termékorientált. Csak önmagáról - a saját termékéről – beszél, csak önmagával foglalkozik. Ámde a termékorientáltság nem épít márkát! A kiemelkedő sikert elérő márkák nem a termékről beszélnek a reklámjaikban, hanem csábítanak – például érzelmekkel, amit a termék kivált. Nem egy cipőről beszélnek, hanem sportról, teljesítményről, hogy legyőzheted önmagad. Azonban az üzenetnek mindig relevánsnak kell lennie, ehhez pedig úgy kell ismerni a vevőket, mint egy antropológus – mondta Wolf Gábor. 

A legsikeresebb márkák ennél is tovább mennek: egy ideológiát fogalmaznak meg. Meghatározzák a márka legfőbb értékét és minden lehetséges fórumon kommunikálják. Egy kozmetikum a szorongástól szeretné megszabadítani a nőket. Egy másik cég arról beszél, hogy gondolkodj másként.

Dereng melyik vállalkozásokról lehet szó? A lényeg, hogy a márka által képviselt gondolat, üzenet összetéveszthetetlenül egyedi legyen. Akárcsak a márka stílusa, ami túlmutat a logón és a kisarculat keretein. A vállalkozás minden elemében vissza kell köszönnie, a honlaptól kezdve az emailen és a cégautókon át a kommunikáció stílusáig.

Nem mindegy hogyan érintik meg a vevőt 

A kisvállalati marketing szakértő szerint, a márkaépítés túlmutat a marketingen, lényegében a cég működési alapelve. A vállalkozás minden tevékenységében jelen van. Ahhoz, hogy egy vállalkozás a kívánt képet alakítsa ki magáról, fel kell térképeznie azokat a pontokat, ahol találkozik a vevőivel.

Majd ezeken a pontokon meg kell terveznie mi fog történni, mégpedig úgy, hogy az tökéletes összhangban legyen a márka üzenetével, stílusával. Meg kell határozni hogyan találkozik a vevő a céggel vásárlás előtt, közben és utána. Milyenek legyenek a hirdetések, a honlap, a vásárlás utáni köszönő oldal, a bolt arculata, az eladók ruhája, a csomagolás, vásárlás után a számla.

Ezt olvasta már?

A munkavállalók kétharmadát a kis- és középvállalatokalkalmazzák »

4IG 1120 (1,82 ) AKKO Invest 25400 (1,60 ) ALTE2 748 (1,91 ) ALTEO 750 (2,18 ) ANY 1340 (-0,37 ) APPENINN 474 (-1,15 ) AutoWallis 122 (14,62 ) BIF 303 (-0,66 ) CIGPANNONIA 375 (-0,27 ) Duna House A 4100 (1,99 ) EHEP 5100 (2,00 ) ELMU 27800 (-2,11 ) EMASZ 24400 (-0,81 ) ENEFI 466 (0,43 ) ESTMEDIA 82 (-3,32 ) FUTURAQUA 76 (1,33 ) GSPARK 3730 (-1,06 ) KONZUM 213 (3,65 ) MOL 3166 (0,64 ) MTELEKOM 423 (0,36 ) NORDTELEKOM 42 (6,00 ) NUTEX 28 (-0,36 ) OPUS 430 (2,78 ) OTP 12000 (-0,17 ) OTT1 198 (-2,36 ) PANNERGY 706 (-0,56 ) RABA 1195 (0,84 ) RICHTER 5110 (-2,48 ) SET Group 504 (0,20 ) WABERERS 1100 (11,11 ) ZWACK 17650 (0,86 )